[H] Brașov - Vibe fain de munte

transgender

ANTIDISCRIMINARE


[H] Brașov – ANTIDISCRIMINARE

transgender

Există un loc la școală pentru toți copiii din România?

Dreptul la nediscriminare și dreptul de a beneficia și accesa educația în condiții de echitate pentru toți copiii nu sunt încă valorificate în România. Monitorizări independente[ arată că există, în continuare, îngrijorări profunde cu privire la copiii romi, copiii cu dizabilități, copiii solicitanți de azil și refugiați, tineri LGBTI (lesbiene, homosexuali, bisexuali, transgender, intersex), copiii care trăiesc în zone rurale si care sunt în continuare supuși discriminării în ceea ce privește accesul la educație, cât și accesul la îngrijiri medicale și nivel de trai. De asemenea, fetele se confruntă în continuare cu discriminare multiplă și sunt mai expuse violenței și excluziunii.

Broșura „Abecedar de antidiscriminare: Etnie, orientare sexuală și identitate de gen din perspectivă intersecțională”

Proiectul „INTERSECT – Altfel despre discriminare” dorește să pună pe agenda publică intersecționalitatea și discriminarea multiplă, din perspectiva persoanelor rome LGBT+.

Despre intersecționalitate

Proiectul “INTERSECT – Altfel despre discriminare” se adresează specific romilor LGBT+ și dorește să pună pe agenda publică intersecționalitatea și discriminarea multiplă, ca la final să avem date despre discriminarea romilor LGBT+ și despre ce este nevoie și cum se poate acționa concret, pentru a preveni și combate această discriminare.

Nediscriminarea în educație. O analiză a situației actuale din perspectiva nediscriminării în mai multe sectoare ale sistemului educațional românesc [RO]

Educația si accesul la educație au început să fie abordate, în ultimele decenii, din ce în ce mai mult din perspectivă de drepturile omului, de respectare a demnitații umane. Drepturile omului în ceea ce privește educația implică trei dimensiuni care sunt interconectate și doar prin adresarea concomitentă a celor trei se pot realiza: dreptul la acces la educație, dreptul la educație de calitate, dreptul la respect în mediul școlar.

Combating hate crimes – Guide for practitioners and decision-makers [EN]

Prezentul material are scopul de a oferi înțelegerea fenomenului infracțiunilor motivate de ură și a efectelor sale drept cadru de acțiune strategică în combaterea infracțiunilor motivate de ură, dar și abordarea problemelor specifice relevante pentru România în acest domeniu; și își propune să tragă un semnal de alarmă foarte serios cu privire la o nevoie extremă de schimbare a paradigmei în modul în care România se ocupă de infracțiunile de ură.

Combaterea infracțiunilor motivate de ură – Ghid pentru practicieni și decidenți [RO]

Acest ghid a fost scris în scopul de a oferi o înţelegere generală a fenomenului infracţiunilor motivate de ură şi a efectelor acestora cât şi de a reprezenta un cadru pentru acţiuni strategice de combatere a infracţiunilor motivate de ură, abordând, totodată, probleme specifice de relevanţă pentru România în acest domeniu, în timp ce, ghidul îşi propune să tragă un semnal de alarmă foarte serios legat de nevoia stringentă de schimbare a paradigmei în care România abordează problema infracţiunilor motivate de ură.